- - - - - passion - - - - - lifestyle - - - - - photography - - - - -

Obserwatorzy

14 lutego 2015

Hej Wam!
Dlaczego warto blogować? Po co to jest? Jaki to ma sens? Czy coś z tego mamy? Co możemy osiągnąć? Odpowiedzi na te pytania poznacie właśnie w tym poście, który zainspirowany jest moim przemówieniem na język polski   :)

Blog to pasja. Poprzez pisanie go wyrażamy samych siebie. Mówimy i wypowiadamy się na różne tematy,  dzieląc się swoimi przemyśleniami z innymi. Pisząc posty na bloga ćwiczymy swoje umiejętności językowe, wzbogacamy swoje słownictwo, dbamy o interpunkcję oraz poprawiamy swoje zdolności ortograficzne, co jest bardzo ważne, ponieważ nikt nie będzie czytał bloga, którego autor bądź autorka pisze "także" przez "rz". Należy pisać schludnie, poprawnie oraz nie nadużywać emotikonów, które tylko utrudniają czytanie tekstu.
Dzięki blogowaniu możemy zmieniać złe nawyki ludzi. A jak to zrobić? Wystarczy napisać post na temat złych skutków palenia i powiedzieć czym ono grozi. Ktoś, kto go przeczyta na pewno mocno się nad tym zastanowi i być może przestanie sięgać po papierosy. Na blogu wypowiadać możemy się na dosłownie każdy temat. To my decydujemy o czym piszemy. Moda, uroda, lub po prostu życiowa tematyka - Wybór należy do nas.
Warto prowadzić bloga, ponieważ dzięki niemu możemy poznać wielu innych ludzi, którzy też zajmują się blogowaniem. Najczęściej znający się blogerzy wymieniają się ze sobą postami, czyli jeden pisze posta u drugiego. Z takimi internetowymi przyjaciółmi można spotkać się na organizowanych od czasu do czasu zlotach blogerów, które odbywają się najczęściej w większych miastach. Jest wtedy możliwość porozmawiania oraz spędzenia ze sobą czasu. czytelnicy także pojawiają się na takich zlotach, aby przywitać się i zrobić zdjęcie z ulubionymi blogerami.
Blog to droga do popularności. Nie trzeba ładnie śpiewać albo tańczyć. Wystarczy dobrze pisać i robić ładne zdjęcia. W ten sposób przyciągniemy nowych obserwatorów. Najbardziej rozpoznawalni blogerzy często są zapraszani do różnych programów telewizyjnych, w których udzielają wywiadów, opowiadają o sobie oraz o swoim blogu. Przykładem takich blogerek są siostry Bukowskie, które wspólnie piszą blog i wystąpiły gościnnie w programie "Pytanie na śniadanie", co oczywiście przyczyniło się im do zdobywania nowych czytelników.  Istnieją gazety takie jak np. BRAVO GIRL, które publikują artykuły na temat wybranych blogów, nawet tych początkujących. W ten sposób pomagają rozsławić dany blog i polecić go młodzieży.
Praca w blogsferze jest także wynagradzana materialnie. Wiele zagranicznych, jak i polskich sklepów internetowych poszukuje blogerów chętnych do nawiązania współprac. Polegają one na tym, że blogerka musi najpierw wykonać tzw. kolaż, przedstawiający część asortymentu oferowanego przez dany sklep i podać do nich linki. Gdy ilość kliknięć w te linki będzie wystarczająco wysoka, firma decyduje się na wysłanie blogerce jakiegoś swojego produktu lub produktów. Najczęściej są to ubrania, kosmetyki lub biżuteria. W zamian za otrzymane rzeczy blogerka ma za zadanie przedstawienie ich na swoim blogu oraz umieszczenie baneru reklamowego. W ten sposób obie strony coś na tym zyskują. Blogerka otrzymuje darmowy produkt, a firma reklamę oraz nowych klientów. Tego typu współprace nawiązują tylko zaawansowane blogerki, które posiadają dużą ilość obserwatorów oraz wyświetleń. Należy jednak pamiętać o tym, że współprace to tylko mała część blogowania i nie są najważniejsze. Nie powinno mieć się całego bloga zapełnionego reklamami, ponieważ wtedy od razu można stwierdzić, że jest on pisany tylko dla darmowych rzeczy, a nie z pasji.


Pozdrawiam ♥

58 komentarzy:

  1. Naprawdę fajnie piszesz, wybrałaś ciekawy temat i wcześniej na żadnym innym blogu nie widziałam takiego posta :)
    Śliczne zdjęcia!

    http://22-ffashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny temat :) jest milion powodów dla którego warto mieć bloga! :D
    jestemfolta.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz w 100% rację. Teraz wiele osób zakłada blogi po to, by dostawać darmowe ubrania :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze napisane :) Bloga na prawdę warto pisać!
    Bardzo oryginalny post.

    Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz naprawdę rację ! ;) <3
    śliczne zdjęcia <3 sweterek <33
    pozdrawiam cię cieplutko :3
    weeri-weri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie to napisałaś!
    Dzięki Tobie uświadomiłam sobie pewne rzeczy, bo zastanawiałam się nad sensem mojego bloga...
    http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Pisanie bloga to naprawdę super sprawa, bo oprócz tego, że czerpiemy z tego przyjemność to jeszcze uczymy się pisowni :)

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny sweterek.
    http://parkspati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świe
    tny temat wybrałas ;) i jak zwykle cudowne zdjęcia ;))
    Www.najkablog99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny post, miło się czyta Twojego bloga. Będę zaglądać :)
    Pozdrawiam,
    Kari z art you ready <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Pisanie bloga to moja pasja i takie.. oderwanie się od rzeczywistości, lepszy świat :)

    dagmarastyles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo motywujący post dla prowadzących bloga. Ja nie potrafiłabym chyba przestać pisać bloga, po prostu sprawia mi to przyjemność ;)

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki pisaniu bloga,możemy przede wszystkim poznać wspaniałych ludzi ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz rację! :) Pasja,pasja ♥ Rozwijanie się również.
    Bardzo fajny blog!! :) .
    -------------------------------------------
    Kliknęłabyś w banner sheinside w bocznym pasku,?
    Mój Blog - klik!
    Ja się zrewanżuję tym samym lub obserwacją( jak mi się spodoba twój blog! .
    napisz jak kliknęłaś w banner w ostatnim poście.! ( sprawdzam ).
    --------------------------------------------------------------

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam, w moim życiu blog pełni rolę hobby dzięki któremu mogę się rozwijać.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie to napisałaś...:)
    Śliczne zdjęcia...:D
    Zapraszam do siebie...
    http://marttina-marttyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Pisanie bloga to przyjemność, która niestety wiąże się z wieloma trudnościami (brak: czasu, zdjęć, pomysłów na notki). Ale mimo wszystko są blogerki, które starają się jak mogą, by trudności nie stawały się dla nich przeszkodą :)
    Ładne zdjęcia :)

    http://duchaa99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki pisaniu bloga szlifujemy również swój charakter ;)

    Pozdrawiam ♥
    ♡❀ imagine-yuki.blogspot.com ❀♡

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie, blogi bardzo wpływają na ludzi - to taka droga do działania :)

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. hmmm, właśnie zaczęłam z koleżanką prowadzić bloga i twój post dużo daje nam do myślenia c:
    zapraszamy-http://muczaandaska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie to wszystko opisałaś.
    Blogowanie jest świetną pasją.
    Ale też niektórzy zakładają bloga tylko i wyłącznie dla samych współprac.
    Pozdrawiam.

    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Za to kocham blogowanie. Mogę przekazać swoją opinię i coś innym uświadomić :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie pisanie bloga to rozwijanie swoich pasji i zainteresowań :3

    Zapraszam do mnie. :) Liczy się każdy komentarz!
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne zdjęcia :)

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. piękne zdjęcia <3 bloga na pewno jest warto pisać! rozwija się swoje umiejętności :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. Święte słowa. Nie źle to napisałaś ;))
    Bardzo ładne zdjęcie ;33

    Coolcookkate.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo dobry post!
    Blog jest czymś wspaniałym, jeśli traktuje się go serio. Ja dzięki temu przestałam w końcu przejmować się zdaniem innych i poznałam wielu wspaniałych ludzi :)
    świetne zdjęcia <3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. śliczna <3
    http://bloodymoonlightlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. To prawda, dla mnie blog jest niezwykłą pasją :)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Racja, blog jest pasją. Sama zaczęłam i nie mogę przestać oglądać różnych blogów szukając inspiracji ♥
    Poza tym piękne zdjęcia ♥

    Zapraszam do mnie ¦klik¦ Liczę na komentarzyk ;*

    Czekam na więcej wpisów! Pozdrawiam, Doll♥

    OdpowiedzUsuń
  31. Uważam, że każdy może mieć inny powód dlaczego pisze bloga. Dużo też zależy od tego, o czym dany blog jest :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zgadzam się z Tobą... Od kąt zaczęłam prowadzić bloga mam z tego same korzyści :)
    Pozdrawiam! obserwuję i zapraszam :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja bloga traktuję hobbystycznie, ale faktycznie dużo się nauczyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zobacz zdjęcia na tle połacie śniegu sprawia, że mnie zazdrość, szkoda że to nie ma śniegu w Indonezji

    OdpowiedzUsuń
  35. Racja :)
    http://kingaphotoography.blogspot.com/2015/02/w-roli-fotografa.html

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo nie lubię jak blog ma 10< obserwatorów a już stara się nawiązywać współpracę np. z sheinside. (zastanawiam się czy oni sami je klikają;))

    zapraszam do mnie
    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetne zdj, bardzo zadbany blog i madre słowa! :D
    http://only-one-thing-in-my-head.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  38. Mnie za każdym razem zdumiewa, jaki ogromny wpływ ma zdanie jednej blogerki na tyle młodych dziewczyn. Blogi mają silny przekaz, dlatego u siebie staram się pisać często coś wartościowego. No, ale wiadomo nie zawsze się udaje. Dla mnie też blogowanie to coś cudownego. Robienie zdjęć, potem obrabianie ich i ślęczenie godzinami, żeby coś napisać. To jest naprawdę niesamowite i uwielbiam to ♥

    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  39. Fajny blog, wgl ciekawa z Ciebie dziewczyna! ;-)
    Co powiesz na wspólną obserwację? Ja już zaobserwowałam
    i liczę na rewanż <3 Pozdrawiam!

    www.bitherphobia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo fajnie napisane, zgadzam się z Tobą:) Fajne zdjęcia:)
    http://xsomething-positivex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Ladne zdjecia ;) Zgadzam sie z toba! Ja osobiscie uwazam ze pisanie bloga to cos dosc interesujacego, mimo ze na moim blogu jest dopiero 5 postów, to uwielbiam blogowac!

    Zapraszam w wolnej chwili :) http://iza-izaa-blog.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  42. Blogowanie to super sprawa, można powiedzieć, że jesteśmy tak jakby rodziną :) Najgorsze jest jednak, to kiedy jesteśmy początkowymi blogerami, bo takich ludzie za bardzo nie słuchają. Jak jest jakaś akcja, to ludzie posłuchają tego sławniejszego, no ale cóż, każdy kiedyś zaczynał/zaczyna :)

    Zapraszam :)
    polgia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  43. Prowadzenie bloga daje wiele korzyści. Poznawanie nowych ludzi , bliższe kontakty z nimi , wiele inspiracji i pomysłów ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. super stylizacja :)
    zapraszam do mnie :*
    co powiesz o obs za obs ? :)
    http://gulmi-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Podoba mi się ta łezka z tyłu sweterka ;) A co do pisania bloga - dla mnie to po prostu hobby ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja o tym ile daje mi blog uświadomiłam sobie dopiero niedawno, kiedy zobaczyłam jak bardzo się zmieniłam. Odkryłam swoją pasję, zdobyłam pewność siebie, stałam się zorganizowana właśnie dzięki blogowi. To niesamowite ile to daje! :D

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  47. Mi osobiście nie chodzi o pieniądze czy nawet popularność, jeśli osoby nie będą zainteresowane moim blogiem to nic, tak na prawdę piszę dla siebie, żeby w przyszłości zobaczyć co działo się gdy miałem 15-16 lat *.*
    Śliczne zdjęcia ^^
    Może obs za obs? Jeśli tak to ja już, a jeśli nie... to i tak obserwuję :D
    mojezycieimojemarzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. bardzo dobrze napisałaś, blog to pasja :)

    http://wiktoriaotto.blogspot.com/
    http://wiktoriaotto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Bosze, jak mi się tu podoba. Swietnie piszesz. Zostaje na dłużej ;*

    darunia-dusiunia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Ciekawy blog, jak i również wpis i post w którym poruszyłaś istotną sprawę dlaczego warto prowadzić bloga. Ja dzięki temu zmieniłam nastawienie co do wszystkiego w tym świecie się nauczyła. Staram się być ostrożna i nie ufać wszystkim kogo napotkam na swojej drodze. Dzięki pisaniu nauczyłam się być otwarta do ludzi i nie bać się wypowiadać na tematy które są dla mnie bliskie, oraz na jakiekolwiek tematy.
    Pozdrawiam !

    http://kamii-foto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Kocham blogować :)
    To moja pasja i nie wyobrażam sobie zycia bez pisania :)
    To cudowne móc isę rozwijać :))

    OdpowiedzUsuń
  52. all pic are so nice

    http://www.angelnx.com/

    http://www.angelnx.com/Salwar-Kameez

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie ogromną motywacją ♥ Dziękuję ♥

Obsługiwane przez usługę Blogger.