- - - - - passion - - - - - lifestyle - - - - - photography - - - - -

Obserwatorzy

31 maja 2015

Zakładasz bloga. Nie masz jak na razie żadnego planu ani pomysłu na niego. Nie wiesz o czym będziesz pisać, nie masz pojęcia jaka będzie jego tematyka. Zakładasz, bo naszła Cię po prostu taka ochota. Nie wiesz nawet na czym to polega, ale starasz się dowiedzieć. Szukasz w internecie innych blogerek i sprawdzasz o czym piszą, jakie zdjęcia dodają, jak wygląda całokształt ich bloga. Blog jednej z nich szczególnie wpada Ci w oko. Patrzysz - Posiada ona 5 tysięcy obserwacji. "Ja też tak chcę" - Myślisz. Zagłębiasz się w czytanie jej postów, przeglądanie zdjęć. Stwierdzasz, że jest bardzo interesującą i pozytywną osobą, która posiada własny styl i nikogo nie udaje. Ale skoro chcesz mieć to co ona, musisz oczywiście stać się jak ona! Zaczynasz od zmiany wyglądu bloga. Jej prawie w całości jest biały, z małymi, różowymi elementami. Do tego półokrągły nagłówek z ozdobnie napisanym adresem bloga. Ty wykonujesz sobie taki sam, lecz róż zamieniasz na fiolet. Przecież musisz coś zmienić, aby nikt nie skapnął się, że nie jest Twój! Zdjęcia - Patrzysz w jaki sposób je wykonuje i w jakich miejscach, aby robić później podobne. Pozujesz tak samo i przerabiasz je w identyczny sposób. Następnie sprawdzasz gdzie kupuje ubrania, ponieważ wspomina o tym pod każdym postem. Tworzysz takie same stylizacje jak ona. Nawet układasz włosy tak samo. Gdy przychodzi moment napisania posta, stwierdzasz, że nie będzie on tak dobry jak jej notki, dlatego po prostu idziesz na łatwiznę - Kopiujesz jej post zmieniając i dodając kilka swoich słówek. Masz gdzieś to, że ona bardzo się napracowała i spędziła nad nim wiele czasu. Ty nie jesteś dobra w pisaniu, więc kradniesz cudzy tekst podpisując się pod nim. Robisz tak przez jakiś czas i zauważasz, że nikt nie zainteresował się Tobą tak jak nią. Ta blogerka nadal jest popularna, a Ty wciąż tkwisz w cieniu. Nie osiągnęłaś nic, a ona dzięki swoim czytelnikom dowiedziała się co zrobiłaś. I co teraz? Dostajesz ogromną ilość negatywnych komentarzy, ponieważ przywłaszczyłaś sobie coś, co do Ciebie nie należy. Moja rada: Nie kopiuj, inspiruj się. Możesz robić coś na wzór kogoś, ale nie identycznie. Jeśli chcesz być zauważony - Bądź sobą i wykaż się kreatywnością.
Torebkę, którą możecie zobaczyć wyżej dostałam od firmy DRESSGAL. Szczerze Wam ją polecam, ponieważ jest świetnie wykonana i jest bardzo pojemna! Portfele koty są także z tej firmy. Są mega urocze! 
Trzy naszyjniki z powyższego zdjęcia dostałam od firmy BORNPRETTYSTORE.COM. Dotarły do mnie bardzo dobrze zapakowane i zabezpieczone przed uszkodzeniem. Jestem z nich bardzo zadowolona!  Są śliczne, a w dodatku świetnie wykonane. Plusem jest także to, że nie są drogie, a wysyłka jest darmowa na cały świat! Polecam! 



81 komentarzy:

  1. Bardzo mądry post. Kopiowanie to chyba najgorsze co może być w sferze blogowej :)
    Ale te portfeliki są przeurocze!:)
    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba, będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog: siwusi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie.U mnie tez był o tym ostatniom post :)

    Malutki konkursik u mnie na blogu :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. dokładnie, zgadzam się z Tobą w 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mądrze napisane. :) Świetne zdjęcia. :*

    http://fashion-is-on.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się w 100% z Tobą! Możemy się inspirować innymi blogami, ale nigdy ich nie kopiujmy! Przecież niczego nie osiągniemy jeżeli będziemy kopią kogoś innego, tylko na odwrót - będziemy się pogrążać. Sama trafiłam na bloga, który kopiował treści ode mnie i napisałam do niej wiadomość na e-mail, na którą nie odpowiedziała (bardzo odważnie skoro umie bawić się w kopiarstwo). Dostała ona parę negatywnych komentarzy od osób, które zorientowały się, że jej posty są skopiowane z mojego bloga i przestała to robić z komentarzem "Przecież wszyscy kopiujemy posty innych osób, na przykład tagi". Szczerze to chciało mi się śmiać po jej słowach, bo to chyba normalne, że jak robi się tag to są takie same pytania, ale inne odpowiedzi!
    Ładne zdjęcia ♥

    dusiowata-dusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładne zdjęcia i fajny post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Inspiracja jak najbardziej ok, ale kopiowania nigdy nie zrozumiem :<
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  8. Great pics!! Love your bag and shirt!
    http://sunmoonstyle.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń
  9. szkoda że niektórzy nie odróżniają kopiowania od inspirowania się:)
    cudowne rzeczy,poklikałam!

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie rozumiem jak można kogoś kopiować. Ktoś włożył naprawdę mnóstwo pracy, a druga osoba ot tak to sobie skopiuje.
    Urocze portfele :)

    Happiness Blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz stuprocentową rację. Zawsze brzydziłam się czegoś takiego. Miałabym wyrzuty sumienia gdybym skopiowała coś, w co ktoś włożył mnóstwo pracy. Inspirowanie się jest super, można nauczyć się czegoś od innych, ale kopiowanie to już przesada ;)
    http://myshysmile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny przykład. Zgadzam się z tobą w 100 procentach! :)

    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. "Ubierasz się i czeszesz tak samo" - brzmi jak krytyczny przypadek "inspiracji" hehe. Bardzo fajnie to wszystko opisałaś. :))

    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
  14. ślicznie wyglądasz ;p
    www.roseoffashionblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Śwetnie to wszystko napisałaś :)

    Dodajemy do obserwowanych?I mam prośbę, poklikasz w linki pod zdjęciami? Bardzo zalezy mi na współpracy: http://low-believer.blogspot.com/2015/05/jak-zaczac-blogowac-kilka-rad.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze mówisz :))

    try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. ja ogolnie wychodze z zalozenia ze jak ktos nie ma pomyslu na bloga, to nie powinien go w ogole zakladac, haha :P
    urocze kotki ;)

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. można kopiować na przykład pytania do tagów jeśli umieścimy link skąd je skopiowaliśmy ;p
    http://charlotte-carolina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. zgadzam się z tobą :)
    olaabo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Love this! ♥
    You are making me jealous, pretty!

    adoorablee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Prze uroczę są te kotki! Normalnie się w nich zakochałam ♥ a co do posta to myślę że masz 100% racji.. jak wgl nie ma pomysłu na bloga to po co go zaczynać i kopiować? trzeba być w życiu oryginalnym.

    http://diary-of-juuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Oghhh... miałam parę razy takie sytuacje, że mniej popularne blogerki kopiowały ode mnie słowo w słowo ;_; Bardzo dobra rada! Czasem niektórzy nie zdają sobie sprawy jakie to jest przykre.
    Śliczne zdjęcia :)

    http://mylifeisbeautiful304.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie rozumiem jak można kopiować posty innych blogerek i się po nimi podpisywać. Super post :)

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawa torebka saszetki znam siostra ma podobną :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Chciałabym zaprosić do zapoznania się z moim blogiem. Jest on w dojść nietypowej tematyce, jednakże jest to moja historia, z którą chciałabym się podzielić. Nie robię tego, by wzbudzić jakieś współczucie, bo to nie o to chodzi. Sama daję sobie z tym wszystkim radę. Bardzo bym chciała, aby ten blog był dla innych oparciem, dla osób, które doskonale wiedzą o czym piszę, co czuję. W ten sposób będą mogli uchronić się przed popełnieniem najgorszych błędów…


    Zapraszam : http://bol-ktorego-nie-zapomnisz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Trzeba być sobą, wtedy powolutku zdobędziesz stałych czytelników, jeśli spodoba się komuś, ten drugi Cie poleci i tak dalej !
    Trzeba pisać z pasją, że się chce, a nie, że chcę być taka jak ona, bo to fajne, ładnie wygląda! Blogowanie- to bardzo trudna sprawa, nie jest to wszystko takie łatwe, że zrobienie zdjęć to dwadzieścia minut, mi przeciętnie napisanie posta zajmuje trzy godziny ♥.
    Ale jest mi milo jeśli ktoś docenia moją prace :)

    http://delavie-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. To prawda, wie o tym każdy bloger, który traktuje to jak swoją pasję. Takie blogi-kopie i tak bardzo szybko się wykruszają, bo motywacją do ich założenia nie była miłość do tego, co się robi ani chęć przekazania wiedzy czy spostrzeżeń. Podoba mi się u Ciebie, zostanę na dłużej :)
    BLACK WORN JEANS

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. zgadzam się w 100%! po co w ogóle zakładać bloga, jeśli nie ma się na niego pomysłu i chęci do pisania
    zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo mądry post, zgadzam się z Tobą. Jeśli ktoś nie ma pomysłu na bloga to niech go nie zakłada. Świetne zdjęcia, urocze są te portfeliki :)
    www.ala--blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ładne zdjęcia! W 100% się z Tobą zgadzam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Często kiedy przeglądam początkujące blogi natrafiam na wpisy wręcz skopiowane od znanych blogerek. I nie rozumiem w jakim celu jest to kopiowane. Rozumiem, że możma podpaczeć temat... ale cały tekst to już przesada.

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękna torebka! :)
    Ładne te naszyjniki <3
    Może wspólna obserwacja ?

    OdpowiedzUsuń
  34. kiedyś spotkałam bloga, którego prowadziła dziewczyna, która kopiowała posty znanej bloggerki

    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. nie rozumiem jak można kogoś kopiować, tekst, zdjęcia, czy nawet cały lub fragment designu

    dziękuje za komentarz u mnie, jest nowy adres bloga zapraszam
    http://dorota-kotlarz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. zapraszam do wzajemnej obserwacji i na mojego blogspota : )
    http://ordinaryarsonist.blogspot.com
    pozdrawiam,
    D.

    OdpowiedzUsuń
  37. Kliknęłam w linki! Bardzo ciekawy post i masz rację!
    >mój blog KLIK<
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  38. nie rozumiem ludzi którzy kopiują czyjąś ciężką pracę, napisanie posta jest bardzo dużym wyzwaniem i nie rozumiem jak ludzie tak bez poczucia winy mogą sobie to przywłaszczać, śliczne zdjęcia :)
    będzie mi milo jeśli zajrzysz vickey-vicky.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  39. bardzo mądre słowa, ktoś kto kopiuje po prostu nie ma na siebie pomysłu ;) poklikałam
    asziaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Osoby, które same nie są w stanie poprowadzić swojego bloga tylko muszą kopiować to od innych za długo się w blogosferze na szczęście nie utrzymają, jeżeli nie zmienią podejścia. Nie rozumiem jednak takich ludzi. Jeśli zakładamy bloga, to ma to być coś naszego, nasz kawałek internetu. A jak skopiujemy wszystko od innej osoby, to to nie będzie wciąż nasze, także...

    www.sarahfrompl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Super post :) Uwielbiam koszule w kratę. Poklikałam, mogę liczyć na to samo ? :)

    http://rhefresh.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Ważny temat :) Ja niestety kilka razy byłam kopiowana (głównie moje urodowe notki) :/

    OdpowiedzUsuń
  43. Gratulujemy bloga prowadzonego z pomysłem ;)
    Zapraszamy do naszego sklepu internetowego z modną biżuterią i odzieżą

    www.steezy.pl - strona naszego sklepu KLIK

    https://www.facebook.com/steezyfashionshop - strona naszego fanpage KLIK


    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  44. Fajnie napisane ;) Ja po prostu nienawidzę kopiowania!

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetny i niezwykle inspirujący post :) Bardzo ładna stylizacja.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  46. Osoba, która próbuje zdobyć popularność poprzez kopiowanie innych raczej nigdy nie zdobędzie szczerych obserwatorów i nie będzie lubiana tak naprawdę za to jaka jest, więc to totalnie bez sensu :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Niestety teraz panuję moda na bycie popularnym,ale dużo ludzi idzie na łatwiznę i po prostu kopiuje. Jest to smutne...

    Pozdrawiam!
    ✿The Only✿- kliik!

    OdpowiedzUsuń
  48. masz rację, kopiowanie czyjejś pracy nigdy nie jest dobrym wyjściem :/
    pozdrawiam!

    LA DECADENCE

    OdpowiedzUsuń
  49. Świetnie napisane! ;)

    bajeerancko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Kopiowanie kogoś nie jest dobrą metodą, trzeba dać coś od siebie
    Śliczne zdjęcia, poklikałam w linki :)

    Zapraszam do siebie
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Masz rację, nie warto kopiować rzeczy od kogoś ;]
    Każdy powinien mieć swoją własną wenę :*

    Zapraszam: http://wikis-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Tak, kopiowanie jest naprawde beznadziejne.

    OdpowiedzUsuń
  53. Zgadzam się z tobą w 100%!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    OdpowiedzUsuń
  54. Masz rację. Mam taką sytuacje, że jedna osoba ściąga pomysły na bloga ode mnie, ale się tym nie przejmuję i życzę jej szczęscia (innego szczęscia xd) Świetny stroj! :)
    http://marymarysoon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. podobnie się ubieramy :d
    pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  56. Genialnie napisany post, w pełni się z tobą zgadzam. Teraz pełno jest ludzi, którzy chcą 'pójść na łatwiznę'.

    Zapraszam do mnie! Jeśli mój blog Ci się spodoba, będzie mi bardzo miło jeśli go zaobserwujesz :)
    dariaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Supi post, bardzo przydatny :)
    efffie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. Bycie sobą to podstawa :)
    Bardzo podobają mi się koszule przewiązane w ten sposób, chociaż sama jeszcze nie odważyłam się tak nosić :D

    http://the-blaack.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Zgadzam się z tym go napisałaś w 100%! :) Ładny outfit. ;)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  60. śliczne wlosy :)

    www.juiloy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  61. Dobrze powiedziane! Należy być sobą przede wszystkim! Super zdjęcia : )
    www.najkablog99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  62. Spotkałam się parę razy z kopiowaniem czyjegoś postu i zawsze się to kończyło dramą .

    http://1968basweca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. Świetnie napisany post! Masz bardzo ciekawy sposób pisania.
    Jesli chodzi o kopiowanie, to wiele razy sie z tym spotkalam :/ Najczęściej kopiowanie wyglądu bloga, bo gdy coraz częsciej wchodzę na inne blogi to łatwo to zauważyć :|
    Pozdrawiam :)

    milkyalpaka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Warto być sobą, nie udawać nikogo :). Śliczne zdjęcia! Pozdrawiam!

    Bardzo proszę o kliknięcie w link spodenek w najnowszym poście: lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  65. Fajny post :)
    Super zdjęcia :)
    http://www.khatstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. Tacy ,,blogerzy'' myślą,że jak wszystko będą kopiować to zdobędą taką samą popularność jak osoba,od której kopiują.To jest śmieszne,bo np ktoś prowadzi bloga 2 lata,komentuje systematycznie innych,a ktoś dopiero sobie założy,skopiuje i będzie czekał na tzw.,,mannę z nieba'' :)
    Śliczne zdjęcia i torebeczka,obserwuje :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  67. Kopiowanie według mnie jest po prostu śmieszne... Zawsze trzeba być sobą !
    Jestem fotografem amatorem. Zapraszam na mojego bloga gdzie możesz obejrzeć i ocenić moje zdjęcia: http://dosiadudkowska.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  68. masz świetny szablon bloga, sama robiłaś? mogłabyś mi dać kilka wskazówek/porad? (http://zuzannadrozdzik.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  69. Nice bag.

    http://www.angelnx.com/

    http://www.angelnx.com/Lehenga-Choli

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie ogromną motywacją ♥ Dziękuję ♥

Obsługiwane przez usługę Blogger.