- - - - - passion - - - - - lifestyle - - - - - photography - - - - -

Obserwatorzy

23 stycznia 2016

Często późnymi wieczorami lubię chodzić na spacery z moją przyjaciółką. Nie ważne czy pada śnieg, czy deszcz, albo jest wietrznie. Zawsze idziemy, żeby spędzić ze sobą chociaż trochę czasu. Jakiś czas temu gdy wieczorem siedziałyśmy na ławce i rozmawiałyśmy, podszedł do nas starszy mężczyzna. Nie był pijany. Zapytał, czy może nam się wtrącić w słowo. Oczywiście nie wypadało odmówić, więc pozwoliłyśmy mu mówić. Bez chwili zastanowienia zaczął swoją wypowiedź na temat... teraźniejszej młodzieży.  Powiedział wiele mądrych i prawdziwych słów. Miał rację w tym co mówił. Kiedyś 13-latki wyglądały jak normalne dzieci, a teraz duża część z nich wygląda na 17-20 lat. Wyznacznikiem popularności i "fajności" są najdroższe ubrania oraz buty, a także ilość wypitego alkoholu i wypalonych papierosów. Najważniejszy jest szpan przed znajomymi. Opowiadał nam, jak jeszcze kilka lat temu nikt nie patrzył na to, czy palisz, czy pijesz, jak się ubierasz i jak bogaty jesteś. Każdy był sobie równy, nie było "lepszych i gorszych". A co będzie za dziesięć, dwadzieścia lat? Jak będzie to wszystko wyglądało? 10-latki w szpilkach i pełnych makijażach? Jakoś tego nie widzę. Ale cóż, nikt z nas tego nie zmieni. Internet, telewizja oraz inne czynniki wywołują zbyt duży wpływ na młodych ludzi, a wiadomo, że te technologie coraz bardziej się rozwijają.
Valentine's Day - ZAFUL.COM
1234 

82 komentarze:

  1. To prawda. Czasy się zmieniły. I to jest trochę smutne, że trzeba nosić najdroższe ubrania czy buty, żeby być fajnym.
    Jakie piękne zdjęcia.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny outfit :)

    http://malowane-roza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Great outfit dear! :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    OdpowiedzUsuń
  4. Racja, młodzież dojrzewa w coraz szybszym tempie, niestety w negatywnym tego słowa znaczeniu...
    Piękne zdjęcia ^^
    Zapraszam do mnie!

    Mój blog~KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  5. W 100% prawda. Teraz wszystko jest tylko dla 'szpanu' i 'fejmu' :)
    Zdjęcia śliczne :*
    http://ibaginska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie, teraz dużo osób robi wszystko dla fejmu ... Ładne zdjęcia:)

    Pozdrawiamy cieplutko!
    Nowy wygląd bloga: www.twinslife.pl :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety, pieniądze w życiu są wyznacznikiem "fajności". Śliczne zdjęcia :). Poklikałam.

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka prawda. Śmiesznie się patrzy na takie 13-tki które robią z siebie dorosłe. Niestety już się nie patrzy ja osobowość drugiego człowieka, tylko na to czy ma iphona i drogie ubrania.
    http://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się, ze juz nie jestem w gimnazjum. Ale u siebie w szkole (mam liceum polączone z gim) nie widać tego zeby ktoś się wywyższał, jeszcze nigdy nie bylam swiadkiem takiej sytuacji. Owszem, sa osoby które mają te iphony itp, ale nie afiszują się nimi. Może po prostu mieszkam w normalnym mieście :D/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mądre słowa, chociaż nasza rzeczywistość jest przykra. Blog jest bardzo ciekawy. Pozdrawiam cieplutko !

    Założyłam nową stronę, potrzebuje rad od bardziej doświadczonych osób, będę bardzo wdzięczna za każą radę.
    http://n-seweryn.wix.com/catveh

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z tym co napisałaś w 100%. Kiedy parzę na dziewczyny z młodszych klas, mam wrażenie, że to nie są dziewczyny tylko lalki. Wszystkie mają więcej makijażu na sobie niż ja, chociaż jestem starsza od nich tylko o dwa lata (albo może aż o dwa), mam tylko maskarę oraz krem BB w małych ilościach. One zaś kreski, pudry, korektory, podkłady. Aż żal patrzeć. Każdą przerwę spędzają w toalecie, sprawdzając czy im się makijaż nie zmył. Szkoda;/
    Zapraszam do mnie inspirationbyann.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie czasy... co poradzisz? trzeba patrzeć na siebie i swoje zachowanie i tyle, wyżej tyłka nie podskoczysz jak mówi moja mama. a co ma być, to będzie, chociaż też jestem ciekawa jak to wszystko będzie wyglądało za kilkanaście/kilkadziesiąt lat. pewnie wtedy będziemy statecznymi kobietami które narzekają na rozwydrzoną i wyuzdaną młodzież! ;)
    Mój blog - zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne zdjęcia i ciekawe przeżycie ! :)
    Zapraszam do mnie dopiero zaczynam http://xlivi00.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mądry facet ;D. Ładne zdjęcia! Poklikałam!
    DZIEWCZĘCO.PL

    OdpowiedzUsuń
  15. Dokładnie , kiedyś było inaczej , lepiej !
    nie bylo wyscigu na "kto ma lepsze"
    co bedzie za pare lat ?
    strach myśleć.


    obserwuje

    www.patryczko.blogspot.com
    ja dopiero zaczynam będzie mi bardzo miło jeśli wejdziez do mnie ! :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem czemu, ale strasznie przypominasz mi tą wokalistkę - Julę ! Ja nie lubię jak ktoś ma kilo tapety na sobie - ja się nie maluję wcale i też jest dobrze!

    Skomentujesz? Zaobserwujesz? Dopiero zaczynam -> MÓJ BLOG - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudownie wyglądasz :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety to takie prawdziwe ;/

    bajeerancko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo mądry i szczery post. :) Śliczne zdjęcia, uwielbiam taką scenerię na fotografiach. :)
    QUEEN OF MOON♥
    Jeżeli mój blog Ci się spodoba- zaobserwuj.

    OdpowiedzUsuń
  20. W 100% masz rację, ten szpan mnie dobija... Poklikane ^^
    nothinghappenswith.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowne zdjęcia i przepiękny krajobraz!
    Zaobserwowałam :*
    http://agata-blog00.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. świetne zdjęcia ;))

    http://nevergiveupp12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Niestety ludzie w dzisiejszych czasach za największą wartość uznają pieniądze, a nie to co rzeczywiście jest ważne czyli: zdrowie, rodzina, przyjaźń, miłość. Bardzo ładne zdjęcia :).


    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Pan którego spotkałaś, bardzo dobrze powiedział. Dzisiaj liczy się tylko "fejm", drogie ubrania....

    Jakie śliczne zdjęcia!
    ouurselves.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Mega *.*!
    www.vvbre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ooo, bardzo lubię słuchać gdy moi dziadkowie, czy nawet rodzice, opowiadają jak było w ich czasach:)
    +obserwuję♥
    zperspektywypatrycji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię gdy starsze osoby opowiadają o czasach kiedy oni byli młodzi.
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajny, a nawet bardzo fajny post :))

    Zapraszam do mnie :)))
    http://carolinaimage.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Masz bardzo fajnego bloga, piszesz bardzo interesująco z chęcią bedę czekać na kolejne posty ! Emotikon smile
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Właśnie lubię słuchać historii, które się działy w starszych czasach, szczególnie gdy opowiada mi je moja ciocia :'D Świetne zdjęcia, buty wyglądają ślicznie i cieplutko :)
    http://olkiks.blogspot.com/
    Zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo ładne zdjęcia :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Mądrze napisane, ale czasy się zmieniają i młodzież się zmienia.
    Świetne zdjęcia, ta czapka jest urocza :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Całkowita racja, ale niestety nie da się temu zapobiec.
    Śliczne zdjęcia.
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Niestety to jest prawda. Teraz wszystkie te dziewczyny nakładają tonę makijażu a jedyne co je interesuje to sława ;x

    U mnie nowy post, zapraszam!
    Obserwuję ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja bym się bała gdyby jakiś facet do mnie podszedł... xd

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Cudne zdjęcia ^^
    http://paulablogxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Dobrze, że ludzie starają się jeszcze przemówić młodzieży. Możliwe, że uda się przemówić niektórym osobom do rozumu. Sądze, że dzięki temu niektóre dziewczyny mogą się uchronić przed różnymi zagrożeniami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji, zastanawiam się, czy nastolatki w ogóle zdają sobie sprawę z realnych zagrożeń.
      Klara z www.rozowawstazka.blogspot.com

      Usuń
  39. cudne zdjęcia a jeszcze ładniejsza modelka :* Ja już obserwuję i zapraszam do obserwacji mojego bloga za każde obs odwdzięczę się tym samym http://slendujula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. cudny post i zdjęcia ! :) poklikałam :)
    zapraszam do siebie i proszę o kliknięcia na strony z dresslink, z góry dziękuję :)
    http://aagataaasz.blogspot.com/2016/01/wishlist-for-dresslinkcom.html

    OdpowiedzUsuń
  41. A ja się nie zgodzę, co do papierosów i alkoholu! To było zawsze, młodzież od kiedy on jest chciała tak ukazać, że jest dorosła, albo po prostu zakazany owoc smakuje najlepiej ;)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Powiem szczerze, że też chciałabym usłyszeć te parę mądrych słów od obcej osoby. To było miłe, bo uważam, że starsi ludzi wiedzą od nas dużo więcej i można się od nich choć trochę nauczyć :)

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetne zdjęcia!

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  44. Nie wiem jak wyglądały wcześniejsze lata, ale na pewno nie tak jak teraz my dziś. Wszystko poprzez media. Nagłaśniają życie gwiazd, w ten sposób młode osoby chciąc się do nich upodobić kopiują ich wygląd. Nie wiem jak będzie za kilka lat. Może terqaz tylko tak wyglądamy, a potem w póxniejszych pokoleniach będzie trzeba na to zwracać ogromną uwagę?
    pozdrowionka, ciekawy temat :)
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  45. Fajne buciki :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. uwielbiam takich ludzi, którzy potrafią po prostu zagadać! :D przykre, ale jakże prawdziwe jest to, co powiedział ten pan.. :( świetna kurteczka, pozdrówki! obserwujemy ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Śnieg *-*
    U mnie już nie ma ;c
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz dreamoutloud.f

    OdpowiedzUsuń
  48. Piękne zdjęcia :)
    Poklikałam, obserwuję i liczę na rewanż ;)
    mypinkdreams3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Tak to prawda. Teraz nastolatki wygladają inaczej niż wcześniej. Czasami nie mogę uwierzyć, że ktoś ma np. 14 lat bo wygląda na 20 pare :D Ładne zdjęcia :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Zgadzam się z tymi słowami. Teraz trudno jest znaleźć choć jedną dziewczynę w wieku 15-16 lat, która by się nie malowała.
    Ładne zdjęcia, pozdrawiam :)
    Picturesque Life

    OdpowiedzUsuń
  51. Podpisuję się pod opinią tego Pana rękami i nogami. Niestety czasy są coraz gorsze. Szkoda, że nie mamy na to wszystko wpływu.
    Ślicznie wyszłaś na zdjęciach. Super stylizacja. ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)
    oczamihumanistki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Kurcze, fajnie, ze opisałaś tutaj taką sytuacje z realnego życia. Cóż, niestety zgadzam się z tym panem... :/
    Co do zdjęc bardzo ładne :)
    http://aleksaandrinee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. niestety, ale to prawda.. będzie coraz gorzej ;d

    pozdrawiam i zapraszam :)
    www.pisanepasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Niestety tak już jest na tym świecie :(
    Zdjęcia śliczne
    Susette
    http://0zuzol0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Kilka lat wstecz, kiedy byłam w gimbazjum też od tego co wymieniasz zależało "być" lub nie... pewnie teraz jest jeszcze gorzej, my mieliśmy tylko nk :D teraz są snapy, insta, fb... dziewczyny myślą, że jak pokażą trochę ciała będą fajniejsze, w ogóle się nie szanują :c rodzice nawet sobie tego nie wyobrażają, jakie zdjęcia tam lądują, smutne a prawdziwe.
    Pozdrawiam! :) mam podobną parkę
    The balance of my life

    OdpowiedzUsuń
  56. mnie osobiscie przeraża to jak widzę no w sumie dziewczynki , które mają air maxy i tapetę, to jest po prostu głupie.
    xxMadeline

    OdpowiedzUsuń
  57. Może i jest w tym trochę racji, ale bądźmy szczerzy... wszyscy narzekają na "tą dzisiejszą młodzież", zapominając że kiedyś sami nią byli. 40 lat temu osoby, które narzekają teraz, same były w naszym wieku. I o nich mówili dokładnie tak samo. Jednak prawda jest w tym, że obecne dzieci z podstawówki potrafią sobie robić makijaż do szkoły. Ale czyja to jest wina? Gdyby w domu im nie pozwolili, to na pewno byłoby inaczej. Więc nie narzekajmy na coś, co sami hodujemy...
    http://sweet-crocodile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Na szczęście w moim gimnazjum nie ma takiego szpanowania i wyznaczników fajności. Każdy jest, jaki jest. Mam nadzieję, że gdy wkrótce pójdę do liceum, tam też czegoś takiego nie będzie.

    OdpowiedzUsuń
  59. Hmmm ciekawy post. Według mnie jest to głupie oceniać całą młodzież na podstawie 10-20 osób :)

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Niesamowite, że spotkałaś takiego człowieka. Strasznie mnie inspirują w szczególności właśnie ludzie starsi, bo mają wielkie doświadczenie w życiu i chyba najlepsze co może mnie spotkać danego dnia to trafić na mądrego człowieka, który podzieli się swoim zdaniem ;)
    A co do tego co powiedział, to faktycznie jest to prawda, a uważam, że wina leży w większości po stronie mediów, które kierunkują nasze poglądy, myślenie, nawet nieświadomie.
    "Jeżeli kupisz ten zegarek, będziesz fajny", "Jeżeli będziesz miała ten szampon, będziesz piękna". Smutne, że dajemy się na takie kłamstwa nabrać, a potem widzimy takie nastolatki, które chcą zaistnieć i tak mocno zwrócić uwagę na swoje piękno.
    claudia-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  61. Szkoda, że teraz nie jest tak jak wcześniej :/ Wszystkie "idealne" zdjęcia na tumblerze wpędzają nas w kompleksy, chcemy być tacy jak inni i opinia ludzi ma dla nas wielkie znaczenie, porównujemy się do każdego... to nie zdrowe :c

    TMblackandwhite.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  62. Wcześniej to były czasy... Moja mama zawsze opowiada mi swoje dzieciństwo i szczerze- bardzo jej zazdroszczę bo już moje nie było tak ekstremalne i pełne życia choć również starałam się czerpać z niego wiele radości. Dziś jedyna zabawa jaką zna mój 7 letni kuzyn to gra na tablecie lub telefonie... Przykre bardzo :)
    Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  63. Niestety nastały takie czasy. To naprawdę smutne, że tak dużo osób w moim wieku ubiera się nieodpowiednio, maluje się, zdobywa 'fejm' na wszystkich portalach społecznościowych. Teraz to jest ważne. Ale jak wiadomo nie można wrzucać wszystkich do jednego worka. Na szczęście większość jest po prostu sobą, nikogo nie udając. Ładne zdjęcia!

    greenskycalms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. niestety, to smutne, ale ten Pan miał świętą rację... to przykre. wiem, że jesli będę miała dzieci to wychowam je normalnie - tak jak ja zostałam wychowana - nie kreując je na "dorosłe" w wieku 12-13 lat...

    co powiesz na wspólną obserwację? zapraszam bardzo serdecznie do siebie na emmadeline.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  65. Ciekawe przeżycia i śliczne zdjęcia oraz rzeczy. :D Podobają mi się te wysokie skarpetki. :D Poklikałam. :D
    Zapraszam:
    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. Mnie trochę dziwi, że 12/13 latki chcą tak szybko dorastać... sama niedługo kończę 18 lat i gdybym tylko mogła to z pewnością chciałabym cofnąć czas i znów być dzieckiem.
    blog: sajecka

    OdpowiedzUsuń
  67. Świetna stylizacja, kliknęłam w link butów ♥


    http://mikijiu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  68. Uwielbiam słuchać wypowiedzi przypadkowych starszych osób. Zawsze wiele one wnoszą do naszego życia.
    Super zdjęcia i szkoda, że bluzka to niewypał :/
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  69. masz boskie włosy :)
    starsi ludzie to skarbnica wiedzy. ja za to często zastanawiam się jak oni się odnajdują w tym naszym świecie, bo o ile nasz świat się zmienia, ale nie aż tak diametralnie, to ich świat, w porównaniu do świata ich dzieciństwa i młodości, to jakiś kosmos. warto czasem posłuchać jak to było, bo ten nasz dzisiejszy świat to czasem jakby zwariował. :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Czapeczka jest urocza;)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  71. W sumie racja. Nieraz widuję drugoklasistki (podstawówka!), które w łazience przed lekcjami tapetują się udając dorosłe. Coś strasznego...
    Zapraszam do mnie. Miło by było jakbyś zaobserwowała ♥

    OdpowiedzUsuń
  72. fajna kurteczka
    http://16lipca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  73. jak ja miałam 13 lat to nawet nie wiedziałam co to cień do powiek;p nie malowały się dziewczyny tak mocno jak teraz, ba w ogóle się nie malowały poza bezbarwnym błyszczykiem.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  74. To prawda, w gimnazjum swoim wyglądem bliżej mi było do dziecka niż dorosłej kobiety, teraz jest inaczej, moja kuzynka ma 13 lat, codziennie się maluję a zeszyty pakuje w torebkę LV, faktycznie wiele się zmieniło :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie ogromną motywacją ♥ Dziękuję ♥

Obsługiwane przez usługę Blogger.